Unul din studiile efectuate de către WFDSA în anul 2009, în ţările în care există asociaţii de vânzări directe, a scos în evidenţă cele mai răspândite motive pentru care oamenii aleg vânzarea directă. Aceste motive sunt:
1. Vânzarea directă este o metodă bună de a cunoaşte şi de a intra în relaţie cu alţi oameni.
2. Câştigurile sunt pe măsura efortului depus.
3. Vânzarea directă oferă un program de lucru flexibil.
4. Vânzarea directă este o activitate lucrativă profitabilă de suplimentare a veniturilor.
5. Vânzarea directă este o metodă bună de a porni o afacere personală.
Avantajul nr.1: Oricine poate participa.
- Nu sunt necesare anumite nivele de educaţie, experienţă, resurse financiare sau condiţie fizică.
- Persoane de toate vârstele şi din toate clasele sociale au avut succes în domeniul vânzării directe.
Avantajul nr.2: Agenţii de vânzări sunt independenţi. Eşti propriul tău şef, ceea ce înseamnă că:
- Poţi lucra cu normă întreagă sau jumătate de normă – tu alegi când şi cât de mult vrei să lucrezi.
- Îţi poţi defini singur scopurile şi cum le vei atinge.
- Poţi câştiga în funcţie de efortul depus. Nivelul succesului este limitat doar de propria-ţi dorinţă de a lucra.
- Poţi avea propria afacere cu o investiţie mică sau fără nici o investiţie de capital.
- Poţi primi ajutor sau poţi fi pregătit de o companie consacrată.
Avantajul nr. 3: Oamenilor le place să cumpere prin sistemele de vânzare directă.
Conform unor studii recente, efectuate pe cea mai mare piaţă de vânzări directe din lume, respectiv, SUA, 51% din americani au cumpărat bunuri sau servicii prin sistemul de vânzări directe. Acest număr îl depăşeşte pe cel al vânzărilor prin tele-shopping şi Internet la un loc. Oamenii apreciază produsele oferite prin acest sistem şi 45% din americani doresc să cumpere prin vânzare directă. Situaţia din Europa occidentală are o tendinţă ascendentă asemănătoare, în timp ce în Europa de Centrală şi de Est piaţa este în curs de formare.
Avantajul nr. 4: Vânzarea directă este o industrie în dezvoltare.
- Vânzările din SUA s-au dublat în ultima decadă ajungând la 23 miliarde dolari, iar pe plan internaţional au ajuns la 80 de miliarde dolari în anul 1999.
- Oameni din toate categoriile sociale, de toate vârstele se bucură de succes în domeniul vânzării directe. Aproximativ 73% din cei ce lucrează în domeniu sunt femei, 10% sunt afro-americani, 6% sunt latini şi 3% asiatici, indieni sau de altă provenienţă. Mulţi încep prin a lucra doar o jumătate de normă iar mai târziu, când vânzările directe sunt mai profitabile, renunţă la cealaltă carieră.